Snabb kokoskaka

När jag och älsklingen skulle åka ned till Malmö för att fira min mamma, valde jag att baka dammsugare eftersom jag vet att hon tycker om dem. Dock behövs kaksmulor i dammsugarsmeten och med anledning av det, valde jag att baka en kokoskaka. Den är annorlunda jämfört med den kokoskaka som älsklingen "uppfann", men god!
 
 
Det är enkelt att baka den och det går rätt snabbt. Om man vill lyxa till det lite, kan man dopa kanterna i choklad och sedan täcka dessa med kokos. Det stod som ett tips i slutet av receptet. Jag tog detta till mig och det blev ett trevligt resultat. Fast för min del var det inte bara att doppa kanterna, för min kaka var lite för smulig. Kan tänkas att den hade behövt vara i ugnen lite till. Men det löste sig ändå. :-)
 
 
Den kan jag tänka mig att baka fler gånger. :-) Om du gillar kokossmaken, är det här en kaka för dig.


Dagens citat:

"Nyfikenhet i alla dess aspekter, tror jag, är fortfarande hemligheten hos viktiga kreativa människor."
(Leo Burnett)


Ha det så bra!
Kokoskramar
Jessie