Förmodligen den sämsta frisörskunden någonsin

Efter ett oklippt år (åtminstone nästan) har jag äntligen tagit mig i kragen och besökt frisören för att korta ned manen. Jösses vad mycket som egentligen växer under ett år. Och slits. Mitt hår hade blivit så slitet att jag nu har nästan lika kort hår som när jag gifte mig för snart tre år sedan (det vill säga en liten bit nedanför axlarna). Det blir lätt så när man inte har tid att besöka frisören. I Getinge blev jag tvungen att åka in till Halmstad (och då fick det bli på helgerna) för att klippa mig. Jag ansåg dock att jag hade annat roligare (och viktigare) att hitta på, så det fick bero. Men nu så. Nu är det klippt. ;-)
 
Dock tycker jag synd om de frisörer som tvingas ha mig som kund. Jag är så tråkig :-( Visst svarar jag dem när de pratar med mig, men något eget pratinitiativ tar jag (oftast) inte. Jag sitter där i frisörstolen, tyst som en mus, och försöker titta på allt annat än min stora spegelbild som jag placerats framför.
 
 
Ungefär så kort är mitt hår. Bjuder på min sexiga grimas som jag gjorde när jag insåg att älsklingen tog bilder på mig. 
 
Mitt stora problem är att jag har svårt för att prata med främlingar och med tanke på hur ofta vi har flyttat, har jag aldrig hunnit knyta något band till de frisörer som tagit itu med mitt hår. Bortsett från när vi bodde i Åkers Styckebruk. Frisören som startade sin salong i huset (nästan) mitt emot vårt var riktigt trevlig. :-) Honom pratade jag en hel del med. Synd att vi flyttade därifrån. :-(
 
Å andra sidan, är det verkligen så smart att prata med frisören under tiden som denne har en sax i handen och går lös med nämnda sax i ens hår? Borde inte frisören koncentrera sig på att klippa? Jag menar, jag vet själv hur fel saker och ting kan bli när man tappar koncentrationen en stund. Nu är det i och för sig hår vi pratar om här och det brukar vanligtvis växa ut igen. Givetvis tar det tid, men nytt hår har för vana att komma. Fast nöjda kunder vill man väl ha ..? Såvitt jag vet är ekvationen för nöjda kunder att man gör ett bra jobb och då krävs koncentration. Om man har en pratkvarn till kund, kan jag tänka mig att det inte är lätt att behålla koncentrationen.
 
Slutsats: Vad krävs för en nöjd kund? En tyst kund. Fullkomligt logiskt.


Dagens citat:

"Det värsta misstaget någon kan göra är att vara rädd för att göra ett."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie