Juridikpodden - säsong 3, avsnitt 7

Den här gången var det tre ämnen som jag tyckte var intressanta; demonstrationsfrihet och politik, förtal i studentuppsats samt Googles (läskiga) aprilskämt.
 
 
Vad Google gjort mot Toves ena vän är inte okej! Jag förstår inte hur man ens kan ta med det i ett avtal att man har rätt till det? Såvitt jag minns fanns det inte med i villkoren när jag läste dem, men det är möjligt att jag har missat det ... Måste ta och titta på villkoren igen.
 
Jag anser att de dokument som jag har i min dator är min egendom. Min. Att de samlar in information om vilka sidor jag besöker kan jag gå med på, men inte att de börjar rota runt bland mina filer i datorn. Om det finns ett sådant villkor i Googles avtal, måste jag verkligen överväga om jag vill fortsätta att vara med i Googles gemenskap. Jag menar, det finns trots allt en gräns ...


Dagens citat:

"Mitt liv har varit fyllt av problem, varav de flesta aldrig inträffade."
(Mark Twain)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie