Påskpromenad på Vallarna

När mina föräldrar kom på besök på påskafton, företog vi oss en långpromenad på Vallarna och kring Ätran. Vi hade verkligen tur med vädret som var kanonfint! Under annandag påsk gjorde jag och älsklingen nästan en "favorit i repris" och promenerade på Vallarna en stund. Dock insåg vi den dagen, när vi nästan var vid Grand Hotell, att det inte var vårt smartaste val av promenaddag, med tanke på alla (fotbolls?)supportrar som var ute och härjade. Men det gick bra ändå. :-) Eftersom jag hade ganska kul sist jag satte ihop bilder till ett videoklipp, har jag försökt göra det även den här gången. Majoriteten av bilderna (framför allt på djuren) har älsklingen tagit, men jag fick hans tillåtelse att använda dem här på bloggen. :-) Det blev även lite filmande av djuren under promenaden!
 
 
 
Ibland förstår jag mig inte på vissa människor. Varför är det så fel att prata med djur?! När jag hälsade på en av grisarna på påskafton, stirrade en medelålderskvinna på mig och när jag på annandag påsk pratade med två gräsänder, blev jag uttittad av två äldre herrar som fiskade. Jag har alltid pratat med djur - både vilda och tama. Det är inget jag skäms över och jag kommer fortsätta med mitt djurpratande. Det får folk helt enkelt finna sig i.
 


Dagens citat:

"Den som tar ut svårigheterna i förskott lider av dem två gånger."
(B. Porteus)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie