Rocky road

Vad kan man göra med cirka en halv burk kondenserad mjölk? Den frågan har jag och älsklingen ställt oss varje gång vi har gjort krämig choklad- och kolapaj, eftersom det till det receptet behövs cirka en och en halv burk. Jag har äntligen hittat ett svar! Man kan göra rocky road.
 
 
 
Jag har aldrig tidigare gjort rocky road och trots att jag gjorde lite fel under bakningen, blev resultatet ändå okej. De blev lite mjuka, men det blir de kanske när man har i kondenserad mjölk? Det var svårt att blanda allt så att inte marshmallowsen smälte. Fast å andra sidan utgjorde de smälta marshmallowsen ett snyggt mönster. ;-) Jag kan tänka mig att göra dem fler gånger.


Dagens citat:

"Försök inte säga åt livet vad ditt syfte är. Fråga livet vilket syfte det har åt dig."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie