Snickerskakor

Mitt första gymnasieår minns jag lite som ett Snickersår. Jag, Hanan och Cherry besökte både Öresundsgymnasiets kafeteria och Triangelns köpcentrum för att köpa denna goda onyttighet.
 
 
 
 
Dessa Snickerskakor innehåller ingen choklad, utan endast smör, socker, ägg, mjöl, vaniljsocker, bakpulver, muskot och jordnötter (egentligen ska det vara pekannötter, men då jag inte hade sådant hemma, fick det bli jordnötter). Innan gräddningen rullades de i en socker- och kanelblandning. Degen luktade till min förvåning Snickers, men dessvärre uteblev Snickerssmaken. Däremot smakade de - av naturliga skäl - kanel. De var hur som helst goda, trots sitt vilseledande namn.


Dagens citat:

"Ju mer fokuserad man är på hur andra har det, desto mindre fokuserad blir man på sitt liv."
(Laleh)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie