Trädgårdsmästarens tid är nu

Minns du att vi under en period odlade dill, persilja och gräslök här hemma? Sedan vi flyttade från Åker har jag inte tagit mig tid att odla upp de sista fröerna. Inte förrän nu.
 
I och med flytten till Falkenberg, fick vi inflyttningsrabatt (den stora fördelen med att flytta till nya kommuner) hos Blomsterlandet. Nyligen passade vi på att göra ett besök där, främst för att inhandla en vacker blomma att ha utanför ytterdörren. Någon sådan där blomma blev det inte. Däremot köpte vi tre balkonglådor, fästen, nya fröer och två sorters blomsterlökar.
 
 
 
 
 
Veckan innan hade jag redan planterat fem krukor med dill, gräslök och persilja och efter en vecka hade det börjat växa i ena krukan:
 
 
 
Och ett par dagar efter såg det ut så här i samma kruka:
 
 
 
Jag vet ännu inte vad det är jag har planterat i den krukan, men det ska bli spännande att se. :-)


Dagens citat:

"Varje prestation inleds med beslutet att försöka."
(Gail Devers)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie