Älsklingens födelsedagstårta

Huruvida tårtan som jag gjorde till älsklingens födelsedag blev bra eller inte, råder det delade meningar om. Jag blev själv grymt besviken på resultatet (i mina ögon såg den riktigt hemsk ut), men både Cherry och älsklingen tyckte att den var fin.
 
Jag har funderat länge på om jag skulle lägga upp bilder på den och har till slut bestämt mig för att göra det. Det är upp till dig om du vill skratta eller gråta.
 
 
 
Som modell använde jag det här inlägget. Älsklingen valde lakritsbottnar och som fyllning ville han ha raw chokladmousse och raw hallonmousse. Tårtan spacklades med lakritssmörkräm och var täckt/dekorerad med marshmallowfondant. Homer (ja, det ska föreställa honom) simmar runt i kokosfrosting.
 
Alltför sent insåg jag att tårtan skulle komma att bli för låg, men då fanns det inget att göra åt det. Det var bara att tuta och köra.
 
Det här var den mest avancerade tårtan som jag har gjort och det är ganska tydligt att jag behöver (mycket) mer träning.


Dagens citat:

"Kärlek är det enda sättet att i grunden känna en annan människa."
(Viktor Frankl)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie