Förslag på hur man kan börja dagen

För några månader sedan fick jag ett förslag från en bekant (egentligen tillhör han väl inte riktigt kategorin "bekant" i och med att vi endast har en professionell relation till varandra, men för enkelhetens skull kan vi kalla honom för bekant) på hur man kan börja sin dag.
 
Själv lyssnar/lyssnade han på Pharrell Williams låt Happy. Anledningen till det är för att den ger honom energi och glädje och detta sitter sedan i under resten av dagen.
 
 
Jag tycker att det är en kanonidé och egentligen borde jag själv tillämpa den metoden, vilket jag tyvärr ännu inte gjort. Nu när jag har Spotify premium under ett år samt en ny mobil, borde jag nog göra en spelningslista med glad och energifylld musik som jag kan börja dagen med.
 
En låt som definitivt ska få vara med på listan är Michael Boltons Time, love and tenderness - en låt som gör mig glad varje gång jag hör den. En annan låt är Savage Gardens The animal song och så får jag inte glömma Josh Grobans Brave.
 
Vilka låtförslag har du? :-)


Dagens citat:

"Sinneslugn uppstår när vi accepterar saker som de är."
(Jack Kornfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie