Juridikpodden - säsong 4, avsnitt 4

Det roligaste med det fjärde avsnittet i Juridikpoddens fjärde säsong var när Tove berättade att någon har stämt kungen vid Stockholms tingsrätt. Jag satt och fnissade mig igenom nästintill hela uppläsningen av stämningsansökan. Undrar vad som hände med den stämningen ... Jag kan tänka mig att personalen fick sig ett gott skratt. Men allvarligt talat förstår jag inte att någon verkligen ger in en sådan stämningsansökan - nuförtiden kostar det ju rätt mycket att ge in stämningsansökningar vid tingsrätten! Personen måste verkligen vara säker på sin sak ...
 
 
Det fick mig att tänka på ett yttrande (eller var det kanske en ansökan?) i ett ärende på hyresnämnden när jag jobbade där. Vid närmare eftertanke måste det nog ha varit ett yttrande, för om jag minns det rätt förklarade personen att denne hade gjort det den gjort eftersom (jag minns dock inte i detalj, så det är möjligt att jag får någon detalj fel) de små transvestit-soldaterna på gardinstången sade åt denne att göra det ...
 


Dagens citat:

"Låt allt du företar dig ske helhjärtat."
(Eileen Caddy)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie