Nu är skandalen avvärjd!

Minns du när jag räknade upp vilka lånekort som jag har samlat på mig och insåg att lånekortet i Halmstad var oanvänt? Det är rena rama skandalen om man är en boknörd (även om det finns de som är värre än jag). Jag behövde åtgärda det och nu är det gjort!
 
När älsklingen skulle ned till Halmstad och spela brädspel en söndag, följde jag med. Fast något brädspelande blev det inte för min del, utan jag traskade bort till biblioteket. Dock gjorde jag först en avstickare till ca Maxi vid högskolan och när jag var klar där insåg jag något fasansfullt. Jag hade glömt lånekortet hemma!
 
 
Skamset gick jag in på biblioteket och när jag hade hittat mina reserverade böcker, gick jag bort till disken. En aning skamset sade jag som det var och undrade om det gick att lösa på något annat sätt? Förvånat såg bibliotekarien på mig och talade om att det inte behövs något lånekort för att låna hos dem. I deras utlåningsautomater behöver man endast sitt personnummer och sin pinkod.
 
Så ... Man kan väl säga att lånekortet på sätt och vis är använt. :-) Jag har ju åtminstone lånat på biblioteket och det hade jag inte kunnat utan att skaffa lånekort. Nu behöver jag i alla fall inte skämmas över att jag har ett oanvänt lånekort.


Dagens citat:

"Du kan inte lägga skulden på någon annan för hur du mår."
(Eileen Caddy)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie