Raw chokladtårta med hallontopping

Om du vill vara nyttig men ändå äta läskigt god choklad, föreslår jag att du bakar den här väldigt goda chokladtårtan med den syrliga hallontoppingen. Den här gången var det älsklingen som bakade.
 
 
Samtidigt som jag tyckte om toppingen, var jag inte väldigt förtjust i den. Emellanåt kändes den lite för isig för min smak, men på samma gång bröt den fint mot chokladen. Jag kommer kanske testa en annan sorts topping vid något tillfälle. Själva tårtan kommer jag garanterat göra fler gånger.
 
Jag är imponerad av vilka goda kakor som man kan göra utan att använda vitt socker. Här hemma blir det mer och mer raw-bakande. :-) Skadar aldrig att vara lite nyttig ibland. ;-)


Dagens citat:

"Låt inte andras beteende förstöra din inre frid."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie