Vad som får mig att haja till

Bokbloggsjerka: Finns det något särskilt du brukar haja till över när du läsen en bok? (OBS! Fri tolkning: det vill säga skriv det första som du kommer att tänka på oavsett vad det handlar om. Det finns inga svar som är rätt eller fel.)
 
 
 
Särskrivning. Så snart jag upptäcker en särskrivning hajar jag till, men om det bara är en enda kan jag släppa det och fortsätta koncentrera mig på bokens innehåll. Fast om särskrivningarna börjar bli fler till antalet, är dessa de enda jag kan koncentrera mig på och det brukar sluta med att jag bara kollar efter nästa särskrivning. :-(
 
Platser som jag känner till och framför allt har varit på, kan också få mig att haja till och bli extra uppmärksam. :-)
 
Vad brukar du reagera på?


Dagens citat:

"Allt som har en början har ett slut. Kom till freds med det och allt är väl."
(Jack Kornfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie