Buzza på

För ett tag sedan bestämde jag mig för att bli en buzzador och skapade därför ett konto (heter FruJessica) på buzzador.com.
 
Vad innebär det då att vara en buzzador? Så här beskriver företaget själva sin idé:
 
"Som Buzzador får du utan kostnad prova nya produkter och tjänster och berätta för dina vänner. I de flesta kampanjer får du även låta dina vänner prova. Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj varierar beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna och vilka kampanjer som kommer. När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du information om kampanjen via email. Du väljer sedan själv om du vill vara med i kampanjen eller inte. Om du vill delta och kommer med i kampanjen ska du:
- Själv prova den vara eller tjänst som kampanjen gäller
- Sprida budskapet om produkten/tjänsten genom berätta för dina vänner och diskutera med dem dvs. Buzza.
- Återrapportera genom Blixtrapporter efter alla dina Buzzningar.
- Göra slutrapporten."
 
Eftersom jag tyckte att det lät roligt och intressant, bestämde jag mig för att testa. Jag förlorar ju ingenting på att testa.
 
 
 
Kort efter att jag registrerade mig, fick jag mitt första uppdrag: att testa på och utvärdera tjänsten Mofibo. Mofibo är som ett slags Spotify, fast för e-böcker. Dessutom är det en app, så det går endast att använda tjänsten i surfplatta eller smatphone.
 
Som bekant har jag ingen smart telefon, men däremot har vi en padda här hemma. Fast för att utvärdera Mofibo, har jag använt mig av älsklingens förra telefon, vilket har fungerat utmärkt.
 
Jag kommer att skriva en mer utförlig utvärdering av tjänsten senare. Hittills är jag i alla fall nöjd. :-)


Dagens citat:

"Frihet är att samverka fullständigt med det oundvikliga."
(Hugh Byrne)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie