Sömnpiller?

Bokbloggsjerka: Får böcker dig att somna eller håller de dig vaken i all oändlighet på nätterna?
 
För att vara ärlig så vet jag inte. Nuförtiden är jag ganska trött på kvällarna, så det blir oftast att jag bara läser ett kapitel (kanske två om de är väldigt korta). De allra flesta gånger lyckas jag hålla mig vaken, men det har hänt några få gånger att jag har slumrat till en stund.
 
 
När jag var yngre kunde jag ligga och läsa till långt ut på nätterna. Nu i efterhand inser jag att det inte var särskilt smart eftersom jag hade skola dagen efter, men läsning brukade inte göra mig trött.
 
Under min paralegalutbildning blev jag alltid trött när jag öppnade läroböckerna och började läsa - trots att det kunde vara mitt på dagen! Då hände det ofta att jag slumrade till, trots mitt intresse för juridik.


Dagens citat:

"Det förflutna är över. Förlåtelse innebär att ge upp alla tankar på ett bättre förflutet."
(Jack Kornfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie