Vita chokladbollar

Jag är barnsligt förtjust i vit choklad och tackar sällan nej till att testa recept som innehåller det. Därför blev jag nästintill lyrisk när jag såg receptet på vita chokladbollar på Gustav Lagerträds blogg Herr Havreflarn, och bestämde mig för att bjuda på dessa när vi fick gäster i samband med min födelsedag.
 
 
 
De var i och för sig goda, men jag tyckte att de smakade lite för mycket havregryn. Till nästa gång kommer jag testa att ha i mindre av det, för enligt Herr Havreflarn skulle de bli en smula kladdigare om man minskade på havregrynsmängden. Kanske kan den vita chokladsmaken komma bättre till sin rätt då. Vi får se.
 
Har du något trevligt recept som innehåller vit choklad eller något annat intressant recept på chokladbollar som du rekommenderar? :-)


Dagens citat:

"Sakta ner, du rör dig för snabbt. Du måste ta till vara på morgonen."
(Simon & Garfunkel)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie