Avd. 83

I Kapitel1:s tävlingsomgång av Månadens novell under juni-augusti fanns det en hel del bra bidrag. Tyvärr fick man bara rösta på tre stycken, så det fanns en och annan novell som inte kunde få min röst. En av dessa noveller var Frida Nordvalls Avd. 83.
 
Den här novellen behandlar ett allvarligt samhällsproblem som tyvärr är vanligt förekommande, men som man ändå inte riktigt vågar prata om - psykisk ohälsa. Med sina väl valda formuleringar berörde Frida Nordvall mig. Oundvikligen började jag fundera över mitt eget liv och min nuvarande situation. Det fanns vissa igenkänningsfaktorer i novellen.
 
 
Frida Nordvall ska ha ett stort tack för att hon väljer (och vågar?) belysa det här ämnet. Det låter kanske fånigt, men i sina mörka stunder är det lätt att tänka att man är fullkomligt ensam och att man aldrig kommer bli glad igen, så att läsa Avd. 83 gav mig en smula hopp. :-)


Dagens citat:

"När du vet ditt sanna värde kan ingen någonsin få dig att känna dig värdelös."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie