Jag är ingen flippfloppflicka

Under min sista arbetsdag inför sommarsemestern fick jag en sommarpresent av min chef, bestående av ett par söta flippflopps. Hittills har jag aldrig gått i den här typen av skor eftersom jag aldrig fastnat för dem när jag har prövat dem i butik. Fast nu när jag fick ett par som gåva hade jag inte hjärta att vägra ta emot dem eller förpassa dem till klädkammarens mörka vrår. Därför har jag försökt använda dem så mycket jag kunnat nu i sommar.
 
Till en början hade jag svårt att hålla kvar "skorna" på fötterna (på ena foten spretade tårna, medan de på andra foten knep ihop allt vad de kunde). När jag till sist fick in det rätta knycket uppstod nästa problem: Jag får skoskav av mina flippflopps!
 
 
Undrar du hur det är möjligt? Elementärt, min kära läsare! Det är den där "fjongen" som man har mellan stortån och den andra tån som skaver. Ena dagen skavde den upp så mycket att jag fick ett litet öppet sår mellan de båda tårna. Inte det minstaste trevligt!
 
Fast oroa dig icke! Jag har en plan! Eller snarare en temporär lösning, men det är ju samma sak - inte sant? Vad jag har gjort är att ha satt på plåster på "fjongarna". Dock är det precis som med min egen hud - plåstrena vill inte riktigt sitta fast, men när de gör det fungerar detta utmärkt. Flippfloppskoskav är numera ett minne blott. Mohaha ...


Dagens citat:

"Låt inte ditt humör styra dina handlingar."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie