Nämn en TV-serie som ... Del 18

18. Nämn den konstigaste TV-serien som du tyckt om.
 

"Konstigaste" som i att det är underligt att jag faktiskt tycker om serien, eller som i att det mest förekommer underligheter i serien? Visst är jag duktig på att kunna tolka de här påståendena på två olika sätt?
 
Om det gäller en serie som jag egentligen inte borde tycka om men ändå gör det, är det självklara svaret fantasyserien Game of thrones. Jag är som bekant långt ifrån fantasyfrälst (även om jag jobbar på saken), men den här serien tycker jag om!
 
 
 
Nu till en serie där det sker underligheter. I ärlighetens namn kan jag i skrivande stund inte riktigt komma på en sådan serie. De mest konstiga serierna är väl i så fall Buffy / Angel, alternativt Moonlight eller zombieserien The walking dead, fast konstigare än så blir det inte. I och för sig skulle kanske även Continuum passa in, men efter att endast ha sett första säsongen har jag inte bestämt mig för om jag tycker om den eller inte.
 
Vilka konstiga serier tycker du om?


Dagens citat:

"Genom att sikta mot det omöjliga, kan du nå det högsta möjliga."
(August Strindberg)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie