Nämn en TV-serie som ... Del 20

20. Nämn den TV-serie som kan skrämma dig mest.
 
Nu har jag visserligen inte sett serien på många år, men såvitt jag vet är det bara fängelseserien Oz som jag har tyckt har varit skrämmande. Å andra sidan berodde det kanske på min "unga" ålder som gjorde att jag tyckte så. Borde kanske se om man kan se om den. Minns inte särskilt mycket av den idag och det kan ju tänkas att den inte är lika skrämmande nu som den var då. :-)
 
 
Vilken TV-serie skrämmer dig mest?


Dagens citat:

"Det bästa du kan göra när det regnar är att låta det regna."
(Henry Wadsworth Longfellow)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Katten Jones:

Svårt det där... Men jag tänker att antingen "Masters of Horror" eller "Fear Itself" har något avsnitt som skrämmer mig mest om man tänker på sådana som är menade att vara läskiga. Kanske någon av säsongerna av "American Horror Story" (väldigt bra serie för övrigt). Annars tror jag att olika dokumentär-serier eller sådant som är baserat på verkliga händelser förmodligen är mest läskigt eftersom människor ofta kan vara väldigt elaka mot varandra.

Svar: Har inte sett någon av dem, men jag håller med dig om det om verkliga händelser. Tror dock inte att jag har sett en sådan tv-serie, bara filmer. Ibland när man ser verklighetsbaserade filmer eller läser sådana böcker, blir jag rädd av just den anledningen du nämner. Usch ...
Ska kanske ta och kika på den där American Horror Story :-) Har varit sugen på den ett tag, men det har inte blivit något av det.
Jessica