Seriehjälten inom dig

Jag har tidigare berättat att jag och älsklingen var på Warcon i Varberg i juli och att vi där, bland annat, spelade spelet Sentinels of the multiverse. Eftersom vi tyckte att det var ett roligt spel, har det nu fått hitta hem till oss. :-)
 
 
 
Oftast lyckas vi vinna mot "bossen", men visst har det hänt en och annan gång att vi blivit besegrade. :-( Fast det tycker jag är ett charmigt inslag. Precis som älsklingen brukar säga, ska samarbetsspel inte vara enkla.
 
 
Mitt stora "bekymmer" med Sentinels of the multiverse är när det på hjältekorten står att man kan skada ett "mål" ("target"). När det står så och inte "fiendemål" ("non-hero target"), innebär det att man kan skada vem som helst - även någon av de andra hjältarna eller till och med sig själv. Jag glömmer hela tiden bort det och får för mig att det bara är fienden som man ska skada. Beroende på vilken hjälte man är, kan det ibland vara en fördel med att skada sig själv ... Jag får försöka bli bättre på att komma ihåg det. :-)
 
 
I skrivande stund är detta det spel som för närvarande spelas mest här hemma - så roligt är det! :-D


Dagens citat:

"När allt kommer omkring, mina kära vänner, är allt som det ska vara."
(Alanis Morissette)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie