Tårtinspiration

Inför min födelsedag satt jag och funderade på vilken sorts tårta som jag ville göra. Till slut bestämde jag mig och du kommer senare få se resultatet, förutsatt att den inte blir fullkomligt misslyckad förstås. Hur som helst satt jag (innan jag bestämt mig) och kikade på de "modellerade" tårtor som jag tidigare har gjort och vill med det här inlägget dela med mig av bilderna samt länkarna till respektive inlägg.
 
Min pappas födelsedagstårta. Blev besviken på att marshmallowfondanten blev så skrynklig. :-(
 
Min födelsedagstårta förra året. Hade inte tid och ork att göra någon speciell tårta. Hade först planerat att göra en lite mer avancerad än den här, men det blev pannkaka av alltihop.
 
Vår påsktårta. :-) Blev ganska nöjd med den.
 
 
Dödskalletårtan som jag bakade tillsammans med Hanan.
 
 
Bröllopsdagstårtan som jag bakade till vår bröllopsdag när vi hade varit gifta i ett år.
 
 
Min examenstårta! Den första "annorlunda" tårtan som jag bakade.
 
 


Dagens citat:

"Det verkar alltid omöjligt tills dess att det är gjort."
(Nelson Mandela)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie