Till vår lilla prins

Runt 9.20-tiden idag fick vår lilla älskade hankatt somna in. Sedan några år tillbaka hade han njursvikt och under helgen som nyss var, märkte vi att han blev dålig. Mycket dålig. När älsklingen ringde till veterinären i Falkenberg igår, fick han en tid idag på morgonen. Jag kunde inte följa med eftersom jag var tvungen att åka till jobbet.
 
Det fanns inget som kunde göras, utan det mest skonsamma var att låta honom somna in. Det gör fruktansvärt ont i mig och en del av mig skrek "NEJ!". Men att låta honom fortsätta leva vore egoistiskt och grymt. En liten tröst är att hans aska kommer spridas där hans systers aska spreds förra året. Äntligen får de vara tillsammans igen.
 
Vår lilla älskling, du är och kommer alltid vara älskad. Du efterlämnar ett stort hål som ingen annan kommer kunna fylla. Du är enormt saknad. <3 Tack för den tid vi fick tillsammans.
 
 

 
 
Jag vet att jag inte är någon skönhet eller så
om du lämnar mig kan jag väl det förstå
för vad har jag ge dig som ingen annan har
jag är ingen särskild medans du är underbar

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där för mig som jag är där för dig
ge inte upp

Livet är en gåta du är gåtans svar
allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
för också när jag tvivlar det känns som allt är slut
jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp

När jag klantar mig
när jag sviker dig
när jag sabbar och förstör
var kvar ändå
tro för oss två för du vet vad jag än gör
ja vad jag än gör

Så aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ja jag är där för dig

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp

Ge aldrig upp
Älskar dig så

(aaaahhh)