En limerick från förr

*sitter och ler stort*
 
Tänk vad mycket man egentligen glömmer och hur mycket man faktiskt kommer ihåg när man blir påmind. Ta limericken nedan som exempel. Under en svensklektion på gymnasiet skulle vi skriva en egen limerick (och även egna dikter). Detta hade jag glömt fram tills jag senast var hos mina föräldrar och rensade lite bland mina gamla saker.
 
 
"En vacker kvinna från Lund,
var en dag ute med sin hund,
som ville springa i grannens rabatt,
för att jaga deras svartvita katt,
som med åren hade blivit alldeles för rund."
 
 
Undertill har min lärare skrivit: "Skönt med något lite mer oskyldigt ..." Haha, ja jag har inte tillräckligt fräck fantasi för att skriva någon snuskig limerick. Ska bli intressant att se vad jag mer kan hitta bland mina gamla gömmor. Jag återkommer!


Dagens citat:

"All kunskap lärs inte ut i skolan."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie