När kommunikationen inte fungerar

Ibland kan jag tycka att det är intressant hur uppmaningar följs eller inte följs.
 
I slutet av förra året bytte vi webbhotell på jobbet och det har funnits både för- och nackdelar med det nya webbhotellet. Fördelen är att det är lättare att få tag i dem när något krånglar. En dag upptäckte jag att mailen plötsligt inte fungerade. Det gick att skicka mail, men vi kunde inte ta emot några. Därför ringde jag dem. Antagligen för att det nästan var lunch, kom jag endast till deras telefonsvarare. Jag talade in ett meddelande om vårt lilla problem och sade även att vi nu skulle ha lunchstängt mellan tolv och ett och att de därför kunde ringa efter ett. Därefter gick jag för att äta min lunch.
 
 
Tro det eller ej, men när klockan var kvart över tolv ringde de. Jag satt lugnt kvar och åt min lunch och tänkte att de fick ringa efter ett, precis som jag hade sagt. I och med att vi faktiskt har lunchstängt och att det står dels på vår hemsida, dels hör man det på meddelandet när man ringer och vi inte svarar, tycker jag att jag inte ska behöva passa telefonen även på lunchen. Även om jag oftast äter min lunch på kontoret, kan det hända att jag ändå går ut och äter eller gör något annat på min lunch. Det är trots allt min lediga tid.
 
Visst, de kanske chansade och hoppades att det ändå skulle finnas någon på kontoret som kunde svara. Fast om någon säger att det kommer vara lunchstängt mellan vissa tider och att man därför får ringa efter ett visst klockslag, borde man inte förstå att det antagligen inte är lönt att ringa förrän dess? Eller är det bara uppenbart i mina egna öron?


Dagens citat:

"Att ha en gåva är bra. Att vara en gåva är bättre. Alla är gåvor."
(Gil Fronsdal)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie