Dag 10: Något gott [30 dagar]

Jag är gottegrisen med stort G! Att fasa ut det vita sockret och annat onyttigt ur mitt liv går ganska bra, men jag faller tyvärr ganska lätt tillbaka i gamla hjulspår. :-( Fast det var inte detta gnäll som dagens inlägg skulle handla om. Skärpning Jessica!
 
Jag tolkar rubriken som att jag ska komma med ett exempel på något som jag tycker är gott. Frågan är då om jag ska berätta om något onyttigt eller något sockerfritt ... Äsch, jag känner mig busig idag!
 
 
Något som är väldigt gott, men definitivt inte sockerfritt är kladdkaka! Både vanlig, men även den som är smaksatt med center resp. dumle. Mums!
 
En något nyttigare chokladkaka är denna, vars sötning består av färska dadlar. Om man - som jag - inte är förtjust i dadlar, kan det låta avskräckande, men i ärlighetens namn smakar det inte dadlar! :-) Kakan är hur god som helst!


Dagens citat:

"Finn glädje i att bli medveten om ditt lidande."
(Pema Chödrön)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie