Dag 2: Tre random låtar (slumpade ur min spellista) [30 dagar]

På senare år har jag ju blivit lite Savage Garden-frälst, men det "roliga" med den här låten är att jag började lyssna på och tycka om den långt innan jag på allvar fastnade för Savage Garden. Texten är oerhört fin och det var låtens innehåll som fick mig att tycka om låten.
 
Sanna Nielsens och Fredrik Kempes "Du och jag mot världen"
Både Sanna Nielsen och Fredrik Kempe sjunger väldigt bra, men det var för Fredrik Kempes röst som jag fastnade för låten. Ett minne som jag har med den här låten - förutom att den var ett bidrag i Melodifestivalen ett år - är att jag och min syster försökte oss på karaoke-versionen av den här låten vid ett tillfälle. Haha, det gick inte så bra ...
 
 
I ärlighetens namn var det melodin och herr Boltons röst som fångade mig först, men när jag verkligen lyssnar på texten, uppskattar jag dess fina innehåll - precis som med Boltons andra låtar.


Dagens citat:

"Åt vilket håll blåser vinden, och vad säger ditt hjärta?"
(Xavier Rudd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie