Dag 4: En film jag kan se om och om igen [30 dagar]

Tja, i ärlighetens namn är jag inte så förtjust i att se filmer igen direkt efter att jag sett dem en gång. Det får gärna gå ett tag mellan gångerna jag ser filmen. Fast det finns några filmer som jag har sett flera (nåväl, många ...) gånger och fortfarande tycker om och kan tänka mig att se igen;
 
Titanic. Kärlek vid första (okej, tekniskt sett andra) ögonkastet och den kärleken har bestått. Bortsett från när jag såg filmen med älsklingen, har jag gråtit varje gång - för att den är så fin och sorglig.
 
 
 
Illusionisten. Åh! Den är så smart och klurig. Det bästa med filmen (åtminstone i mina ögon) är att allt har en logisk förklaring. Edward Norton gör en så himla bra prestation i filmen, att det är nära att jag nästan blir lite kär i honom. Fast bara nästan.
 
 
 
A walk to remember. Titanic är ett strå vassare, men även denna film är både vacker och sorglig. Visst, den är i och för sig inte särskilt trovärdig, men det gör inget. Jag sväljer berättelsen med hull och hår och gråter varje gång jag ser den. En "dikt" som läses upp i filmen, valde vi (mest jag) till vårt bröllop. :-)
 
 
 
P.S. I love you. Jag brukar aldrig gråta till den här filmen, men den berör ändå. Jag vet inte vad jag skulle ha tagit mig till om jag hade förlorat älsklingen ... Två stora plus är att James Marsters och Gerard Butler är med i filmen!
 
 
Fear. Det här är verkligen en psykologisk rysare som känns trovärdig. Vanligtvis är jag inte så förtjust i Mark Wahlberg, men i den här filmen måste jag medge att han gör bra ifrån sig.
 
 
 
Cruel Intentions. Jag har redan pratat om den här filmen några gånger här på bloggen, så jag ska inte bli så långrandig. Första halvan av filmen är väldigt löjlig, men sedan griper den tag om mitt hjärta! Här lyckas jag hålla masken, men är nära till gråt varje gång.
 


Dagens citat:

"Den som förstår sig på att plantera behöver inte befara att hans plantor rycks upp med rötterna."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie