Det är med dessa som jag startar min dag - del 5

Måhända att detta inte är en fartfylld och sprallig låt som får mig att bli upp över öronen glad, så egentligen vet jag inte varför den har hamnat på min "starta-dagen"-spellista. Fast den är fin (trots att jag inte förstår vad han sjunger) och låten brukar beröra mig så jag blir en aning känslosam.
 
Nayers Feat. Pitbulls & Mohombis "Suave (Suavemente) (Kiss Me)"
Det här är en av mina favoritlåtar på zumbapassen och jag har lärt mig rörelserna till låten! Jag får så mycket energi i kroppen att jag bara vill springa upp och dansa när jag hör låten! *rusar genast upp och dansar*
 
 
Det var en av min systers tidigare vänner som fick mig att lyssna på den här låten under mitt sista gymnasieår. I samma veva läste jag Stieg Larssons böcker i Millenium-serien, så av någon anledning tänker jag alltid på Lisbeth Salander när jag hör låten. Jag tycker att den är tuff och får energi av att lyssna på den
 
Jag har tidigare skrivit ett inlägg om den här låten, men om du inte har läst det kan jag kort säga att jag tycker mycket om Anders Ekborgs sångröst och hoppades verkligen på att han skulle vinna det årets upplaga av Melodifestivalen med den här låten.
 
Michael Boltons "Steel bars"
Behöver jag säga mycket mer än Michael Boltons sångröst + melodi + låttext = värme i min kropp?
 


Dagens citat:

"Du kan inte göra alla glada. Du är inte en burk Nutella."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie