Resan har börjat!

Idag påbörjade jag mitt experiment (som jag tidigare nämnt), genom att lämna kvar en bok på tåget. I boken hade jag klistrat fast följande meddelande (som skrivits både på svenska och engelska);
 
"Kära upphittare!

Jag är en helt vanlig bok, som en dag tröttnade på det ganska trista livet i bokhyllan. Därför bestämde jag mig för att ge mig ut på äventyr och upptäcka världen. Min resa började den 18 augusti 2015, då jag hoppade ombord på ett Öresundståg, som avgick från Falkenberg i Halland, Sverige.

Min plan är enkel. Genom att be varje upphittare att placera mig på ett annat ställe än där de hittade mig, kommer jag (förhoppningsvis) kunna besöka nya städer och kanske till och med nya länder! Hur roligt hade inte det varit? Till slut kommer jag ha en mycket spännande historia att berätta.

Jag ber dig därför vänligt - under förutsättning att du har möjlighet till det - att ta mig från den här platsen och lägga mig på en ny - exempelvis en buss, ett tåg, en parkbänk etc. Du kommer säkert hitta ett bra ställe. Och om du kan, får du gärna ta en bild på oss två (jag älskar att vara med på bild!) och skicka bilden till [email protected]. Berätta också gärna var du hittade mig, för e-postadressen tillhör en tjej som heter Jessica och hon försöker hålla koll på min resa. Du själv kommer kunna följa den här; http://dreamingtiger.blogg.se/category/den-resande-boken.html.

Tack för att du har tagit dig tid att hjälpa mig. Jag uppskattar det mycket! Kanske möts våra vägar igen en vacker dag?

Jag önskar dig all lycka!

Många varma hälsningar

En bok på resande fot"
 
Den resande boken
 
Nu återstår alltså bara att vänta och se om någon hör av sig. Ska bli spännande att se var boken hamnar. Jag kommer uppdatera bokens resa här på bloggen så snart jag själv får veta något. Fortsättning följer!
 
UPPDATERING: Hmm, insåg nu på morgonen att jag antagligen av misstag har råkat missa att ändra datumet i texten som klistrats fast i boken ... Aja, sådant händer. ;-)


Dagens citat:

"Äkta lycka är inte sårbar, eftersom den inte är beroende av omständigheter."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Maria Larsson:

vilken rolig idé! :D

Svar: Tack! Jag läste om något liknande i en tidning för några år sedan, så den ursprungliga idén är tyvärr inte min från början.
Jessica