Tillbaka till ursprunget?

I och med att min mamma är förtjust i dansband, lyssnade jag på det en hel del under uppväxten. Vissa av låtarna tyckte jag om, fast oftast var jag bara trött på låtarna som spelades.
 
Ända sedan jag började jobba på byrån, har jag haft någon webbradio igång i bakgrunden. Jag trivs inte i total tystnad, utan föredrar att ha ljud omkring mig. Det beror nog på att jag växte upp med att alltid ha antingen radion eller mammas skivspelare igång. Just nu har jag fastnat för Guldkanalen och varierar mellan deras "vanliga" kanal, 80-talskanal samt 90-talskanal. Fast tro det eller ej, men jag har även börjat ha igång Dansbandskanalen tämligen ofta.
 
 
När jag hör låtarna som spelar på Dansbandskanalen - jag växte upp med de flesta - fylls jag av en värme och jag tycker faktiskt att många av låtarna är bra. Det skulle jag aldrig trott när jag var yngre. Antagligen blev jag hjärntvättad när jag var barn. Finns ingen annan logisk förklaring.


Dagens citat:

"Vi lever nu, nu, nu, nu."
(Tomas Ledin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie