I ett annat land (Susan Kenney)

"Det är bara ett spegeltrick", sa Saras pappa till sin lilla dotter då han inte ville förklara det grymma som hände på cirkusen.
 
"Det är bara ett spegeltrick", tänkte Sara när hon såg sin pappa ligga död i en kista. Men var fanns speglarna ...
 
 
Huvudpersonen Sara i Susan Kenneys bok I ett annat land har det ganska tufft, det kan nog ingen förneka. Fast Susan Kenney lyckades inte få mig att fatta tycke för Sara och det kändes som om jag betraktade allt utifrån istället för att få vara med. Dessutom kände jag mig ganska förvirrad och hade emellanåt svårt att förstå vad som var drömmar/tankar och vad som var verkligt.
 
I ett annat land fungerar att läsa i brist på annat, men det är ingen bok som jag kommer vilja läsa igen.
 
Det här exemplaret har jag fått.


Dagens citat:

"Inget brott är större än att låta begär få fritt spelrum; ingen olycka är större än att inte veta när man har fått nog; ingen katastrof är värre än habegäret. Det är därför som kunskapen om att nog är nog skänker en evig tillfredsställelse."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie