Konsten att nysa

Varken älsklingen eller en av mina vänner tycker om sättet som jag nyser på. Min vän påstår att mitt hjärta kommer stanna en dag.
 
Jaha, hur nyser då jag? Det är i alla fall vad jag gissar på att du tänker. Jo, ända sedan högstadiet (lite mer än 11, 12 år sedan) bromsar jag upp mina nysningar, därför att jag innan dess jämt fick höra gnäll över att jag nös högt. Då vande jag mig vid att nysa tyst - därav bromsningen.
 
 
 
Och nej, det är inte bara att sluta och "släppa fram" mina nysningar, vilket älsklingen föreslår. Den här vanan har rotat sig så pass djupt att jag inte tänker på "hur" jag nyser när jag väl gör det. Dock verkar som sagt ingen riktigt förstå det ...
 
Har du några tips på hur jag kan vänja om mig, men ändå nysa tyst? Eller är det en omöjlighet?


Dagens citat:

"Med vår kärlek kan vi förändra världen."
(George Harrison)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie