Att ha en koppling till något - utan att veta om det!

 När jag var liten slukade jag en mängd olika tecknade filmer och serier. Min pappa brukade banda en del av det som visades på TV. Sedan satt jag och min syster och såg om och om igen på det. Bland dessa serier fanns Ewokerna.
 
Det var en serie som jag tyckte mycket om när jag var liten. Därför var det med viss nostalgisk glädje som jag upptäckte första gången som jag såg Star Wars-filmerna, att det där finns några figurer som kallas för ewoker och som liknar de tecknade väldigt mycket. Om jag inte tar miste, såg jag Star Wars första gången 2012.
 
 
Antingen var det strax innan eller under julhelgen som Star Wars-filmerna återigen visades på TV. Än en gång påpekade jag för älsklingen att jag som liten haft en favoritserie som handlade om figurerna med samma namn som de ludna varelserna i filmerna. Eftersom älsklingen inte hade sett den tecknade serien, sökte jag upp introt ovan. Då påpekade han något som jag helt missat: serien är baserad på George Lucas små Star Wars-varelser.
 
Tänka sig. Och jag som trott att jag fram till 2012 (kanske?) helt missat allt som hör Star Wars till. Tji fick jag!


Dagens citat:

"Den största gåva du kan ge en annan människa är din egen personliga utveckling. Jag brukade säga 'Om du tar hand om mig, så tar jag hand om dig.' Nu säger jag istället 'Jag tar hand om mig för din skull, så tar du hand om dig för min skull.' "
(Jim Rohn)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie