Det sällsamma fallet Benjamin Button (F. Scott Fitzgerald)

Benjamin Button lever ett liv som är olikt alla andras - han föds som gammal gubbe och istället för att åldras som vanligt folk, blir han bara yngre och yngre med åren.
 
Det var ett tag sedan jag såg filmen Benjamin Buttons otroliga liv, där Brad Pitt spelar huvudrollen som Benjamin Button, men såvitt jag minns tyckte jag om filmen och berördes av den. Därför var mina förväntningar på den här novellen stora.
 
 
Tråkigt nog föll de platt till golvet och jag kan lugnt konstatera att Det sällsamma fallet Benjamin Button inte alls är något för mig. För att vara ärlig tyckte jag att Benjamin Button rent ut sagt var vidrig emellanåt och inte alls som den Benjamin de framställde i filmen. I filmen var han sympatisk (om jag inte är helt ute och cyklar?).
 
Dessutom: var tog alla kvinnor vägen? Uppenbarligen måste Benjamins mamma ha varit på sjukhuset när han föddes, men den enda gången då hon överhuvudtaget nämndes var när pappan frågade läkaren om hon var okej och tydligen var hon det. Men i övrigt existerade hon inte.
 
Nej, jag rekommenderar dig hellre att se filmen. Den var mer intressant och hade en huvudkaraktär som man kunde tycka om.
 
Det här e-novellsexemplaret har jag läst i Mofibos app.


Dagens citat:

"Att vara medveten om en enda brist hos dig själv är bättre än att vara medveten om tusen hos någon annan."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie