Peppning när man behöver det som mest

Musik har så länge jag kan minnas påverkat mig på olika sätt. Det är inte ovanligt att en sorglig ballad kan få mig att känslosamt minnas tillbaka på saker och ting, eller att jag blir på bra humör när jag hör Savage Gardens Affirmation eller The animal song. Varför det är så kan jag inte riktigt sätta fingret på.
 
Nu när jag har bestämt mig för att komma igång med träningen, försöker jag gå till gymmet åtminstone en gång i veckan för att springa på löpbandet (utöver de pass som jag bokar in mig på). Det är ju inte alltför roligt att springa på Vallarna när det är blött och geggigt ...
 
Någon särskilt bra kondition har jag aldrig kunnat skryta med och första gången när jag sprang på det där löpbandet, orkade jag endast 1,5 km. När jag var där andra gången var jag på väg att ge upp när jag hade passerat 1,5 km. Men då började Takidas låt Brimstone spelas i min mp3 (min "ljudboks-mp3" var hemma och laddades). Tack vare den låten fick jag ny kraft och energi och orkade jogga mina 2 km! Tänk vad lite musik kan åstadkomma. :-)
 
 
I will come again

Watching the winds turning
I said I was lost but I think I'm learning
I'm fine

You can drown me in the water and shoot me down in flames
But I will come again
I got a taste of brimstone and you try to make me leave
I will come again

I will come again

I want to believe in and I want this to be real, oh, no
I'm still in want of a place but I can fell
I can feel it now

You can drown me in the water and shoot me down in flames
But I will come again
I got a taste of brimstone and you try to make me leave
I will come again

Anxiety and pain used to bring me down
All these skills of late made me now
But now I see what I am, what you are
Loving so, I am not alone

Watching the winds turning
I thought I was lost but I'm learning
I'm fine, I'm fine
And you're fine, we're fine

You can drown me in the water and shoot me down in flames
But I will come again
I got a taste of brimstone and you try to make me leave
I will come again

You can drown me in the water and shoot me down in flames
But I will come again
I got a taste of brimstone and you try to make me leave
I will come again



Dagens citat:

"När allt det som var byggnaden har rivits ner och forslats bort finns alltid rummet kvar, fyllt av solstrålar."
(Lars Norén)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie