Saffransbollar

Min stora last här i livet är antagligen att jag jämt och ständigt är sugen på något - helst onyttigt. Kanske är det det vita sockret som är boven i dramat och som lindat mig riktigt hårt runt sitt finger. Jag försöker i alla fall göra mig av med detta sug, bit för bit.
 
Men om nu suget ändå skulle dyka upp, är dessa goda saffransbollar bra att ha i frysen! De nästan smälter i munnen och smakar lagom mycket saffran. Eftersom de inte innehåller något vitt socker (endast cashewnötter, dadlar, kokosolja och saffran), känns de okej att äta och man känner sig ganska snabbt nöjd. Förhoppningsvis hjälper dessa till så att mitt sug snabbt avtar. :-)
 
 
Trots att de innehåller saffran (en krydda som jag ganska ofta förknippar med jul), tycker jag att de passar året runt!


Dagens citat:

"Frihet är när man inte är bunden vid någonting."
(Laura Dekker)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie