Att planera sin läsning

Bokbloggsjerka: Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?
 
Jag har faktiskt planerat min läsning, fast i och med att jag bestämde mig för att göra något åt de 192 olästa böckerna i hyllorna här hemma, har jag gjort om listan genom att plocka bort de fysiska böcker som jag hade tänkt låna på biblioteket.
 
Hur jag gick till väga från början är enkelt. Jag utgick från min "Vill-läsa"-lista på Boktipset och skrev utifrån den en lista i vilken ordning jag skulle läsa böckerna.
 
 
 
För att göra det hela "mer spännande" använde jag en slumpgenerator för att bestämma läsordningen. Dock gjordes detta innan jag fick en stor mängd böcker från mina föräldrar och min svärmor. De böckerna har jag inte orkat föra in på listan, så jag tänkte varva dem med böckerna från listan.
 
De enda böcker som får lånas under året är ljudböcker och dessa kommer bestämmas utifrån "Vill-läsa"-listan på Boktipset och om de finns som ljudböcker här i Halland.
 
Planerar du din läsning?


Dagens citat:

"Pengar behövs inte för att köpa en enda av själens nödvändigheter."
(Henry David Thoreau)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie