Bortom Brahms (Caroline L Jensen)

"Nu när Majsan har skaffat en babymonitor ska väl hon och Lillen få sova. Men varför är det så svårt att ställa in skärmen och vad är det som syns där egentligen? Det kan väl inte vara möjligt ?"
 
 
 
Caroline L Jensens skräcknovell Bortom Brahms är otäck - det är den. Fast jag blir ändå inte riktigt rädd och grips inte tag ordentligt av berättelsen. Kanske kan det vara för det smått övernaturliga inslaget. Jag har ju över lag svårt med det, fast jag försöker att öppna mig för nya möjligheter. Min tanke är att börja läsa mer fantasy än vad jag gör och förhoppningsvis se det som fångat så många andra.
 
Språket och novellens längd var det inte fel på. Caroline L Jensen skriver enkelt, men vackert och lyckades hålla på spänningen ända till slutet. Att jag inte fastnade helt för den beror som sagt på mig och inte novellen. Kanske lyckas hon skrämma dig bättre? :-)
 
Det här e-novellsexemplaret har jag läst i Mofibos app.
 


Dagens citat:

"Du kanske inte är där du vill vara, men du kan se tillbaka och vara tacksam för att du inte är där du brukade vara."
(Joel Osteen)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie