Den pinsamma erotiken?

Det är inte bara i deckarpoddens tredje avsnitt som jag har fått höra att erotik tycks vara pinsamt att läsa. Många verkar tycka det. Själv förstår jag inte varför.
 
En överskattad bokserie ... Jag vill inte påstå att jag är pryd, men "Femtio nyanser"-böckerna var inget för mig. Jag har läst bättre.
 
I mina ögon är man inte någon dålig människa om man läser erotik. För många är sex en naturlig del av vardagen och det verkar ju ingen tycka är konstigt. I och för sig brukar man inte vitt och brett tala om sitt sexliv (åtminstone inte jag), men sex är fortfarande inget konstigt. Varför skulle det då vara konstigt att läsa om det?
 
Jag är av den uppfattningen att det inte finns rätt eller fel litteratur. Var och en har själv rätt att bestämma vad man vill läsa. Ingen kan bestämma att jag ska dölja vad jag läser eller att en viss genre är "fel". Så det så!


Dagens citat:

"Dina tidigare misstag är menade att vägleda dig, inte definiera dig."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie