Kärlek i juletid

Jag vet att julen är över, men jag känner mig tvungen att tipsa om en låt som jag hörde på Mix Megapol när de bara spelade jullåtar under december.
 
Har du hört mupparnas låt Mahna Mahna....m? Om inte, föreslår jag att du kikar på videon nedan. De är så söta! Du kommer förstå senare varför jag vill att du lyssnar på den innan du läser vidare.
 
 
Jag älskade mupparna när jag var liten och min främsta favorit var Kakmonstret (föga förvånande nu när man har facit i hand, eller hur?). Kanske är det därför som denna sköna jullåt tilltalar mig? Alltså, för att jag gillar mupparna - inte enbart för att jag var förtjust i Kakis - Kakis är faktiskt inte med i videon, såvitt jag kan se. Hur som helst blir man lite glad av att lyssna på Cee Lo Greens All I need is love.
 


Dagens citat:

"Att över huvud taget vara född, är ett mirakel."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie