Kreativiteten flödar i juletid

På sin arbetsplats och i sin bekantskapskrets, är min mamma känd för sina pepparkakshus. Jag får tyvärr erkänna att jag inte har ärvt hennes talang på det området, även om jag tycker att det är kul att baka. Trots att jag har gjort sex tappra försök, blir mina hus sneda. :-(
 
Kanske är det då inte så konstigt att jag imponeras av alla de som besitter fasligt stor fantasi och talang när det gäller pepparkakshusbak. Ta den här tjejen som exempel:
 
 
Jag önskar att jag vore lika duktig som hon. Fast jag vet inte om det är något som jag vill statsa på. Att bli duktig på att göra pepparkakshus alltså. För min del känns det roligare att förfina mitt tårtbakande. ;-)
 
Hur ser det ut för dig? Brukar du baka pepparkakshus och hur kreativ brukar du i så fall vara?


Dagens citat:

"Vid varje givet ögonblick, har du möjlighet att säga: Det är inte så här historien ska sluta."
(Christine Mason Miller)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Aldrig byggt ett pepparkakshus, inte riktigt min grej :p hon gör väl speciella pepparkakor för att det ska hålla? Läste en artikel om Draken nånstans.

Svar: Hur hon med draken gör, vet jag inte. Min mamma gör i alla fall vanliga pepparkakor så att säga.
Jessica