Bakom lagens kulisser

Jag tyckte att juridikpoddens åttonde avsnitt i den femte säsongen var extra intressant. Avsnittet var ämnat att handla om den engelska podden Serial, men om jag ska vara ärlig tyckte jag att de inte pratade så mycket om det som man hade kunnat förvänta sig. Däremot - och till min glädje - berättade de bland annat om hur åklagare och målsägandebiträden arbetar.
 
 
Även om jag själv har praktiserat som administratör på en åklagarkammare, tyckte jag att man fick en bättre bild av hur åklagarens arbete går till. Även om man inte har något intresse för juridik eller liknande, är det enligt mig ett minst sagt allmänbildande avsnitt att lyssna på. Man får större förståelse. Jag gillar också att de förklarar på ett enkelt och ledigt sätt.    Många gånger behöver man inte kunna något om juridik för att förstå.
 


Dagens citat:

"Jag ser mig själv och behöver inte ägna mig åt andras bild av mig."
(Björn Kjellman)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie