Den galna författaren

Förvisso brukar jag ganska ofta säga att jag är galen, men en notis i den tryckta Metro-tidningen, den 9 juni, fick mig att sitta och gapa. Jag kan i och för sig inte säga att jag är författare, men eftersom jag har skrivande som intresse kanske jag också riskerar samma öde?
 
Notisen går ut på att forskare har kunnat visa att exempelvis författare; "bär oftare på genetiska varianter som är vanligare bland människor som lider av psykisk sjukdom."
 
 
Jag tror inte att jag skulle våga kolla upp om det verkligen stämmer. Jag menar, det är en sak att säga att man är "galen", men en helt annan att få det bekräftat. Fast när man tänker efter låter det ganska troligt att det skulle kunna vara så. Åtminstone hos mig brukar mina karaktärer ofta ha "ett eget liv". Det här låter kanske konstigt, men många gånger är det inte jag som hittar på mina berättelser, utan de växer fram under tiden som jag "lär känna" mina karaktärer. Oftast är det som om berättelsen redan finns där. Jag har bara valts ut av mina karaktärer för att sätta ord på den.
 
Okej. Jag är verkligen galen. Sankt Lars nästa!


Dagens citat:

"Du kan inte hitta dig själv genom att blicka in i det förflutna. Du kan hitta dig själv genom att kliva in i nuet."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie