5 saker-utmaningen

Återigen har Evah haft en utmaning på sin blogg och även den här gången nappade jag på betet. Det tog tid för mig att sammanställa listorna på grund av min nuvarande sinnesstämning, men det gick till slut!
 
5 saker jag är bra på
  • Hålla tiden
  • Brodera
  • Babbla (när jag väl sätter igång kan det vara svårt för andra att få en syl i vädret - vilket kan både vara bra och dåligt!)
  • Göra listor
  • Baka dumle- och centerkladdkakor
 

I skrivande stund har jag hunnit göra fler efterstygn på broderiet till min systerson.
 
 
5 saker jag är stolt över
  • Jag har en utbildning
  • Jag gör mitt bästa på cirkelpassen - trots att det känns som om jag nästan dör!
  • Jag tycks ha fått bättre kondition tack vare att jag tränar (framförallt tack vare zumban?)
  • Min envishet
  • Att få vara älsklingens fru
 
5 saker jag gillar med min kropp
  • Mina ögon
  • Min midja
  • Mina handleder
  • Mina händer (förutom när de under vintern lätt blir torra och fnasiga)
  • Min hals/nacke
 
 
5 saker jag är tacksam för
  • Att få vara gift med älsklingen och ha honom i mitt liv
  • Våra (busiga) (o)djur
  • Att jag har ett jobb
  • Jag har lyckats ta mig igenom mina motgångar i livet
  • Att jag har personer i mitt liv som lyssnar på och ställer upp för mig när jag behöver det. TACK! <3
 
Vissa saker borde kanske ha funnits på den ena eller andra listan, men det finns anledningar till att jag till sist valde att listorna skulle se ut just så här. Hur ser dina egna listor ut?


Dagens citat:

"Begär ingenting, för du saknar ingenting. Själva sökandet hindrar dig från att hitta."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie