Den vackra kullan kommer inte igen (Lars Rambe)

"Mjölkpigan har lämnat huvudstaden under pompa och ståt och begett sig hem till Dalarna. Ensam kvar är Greta med sina grubblerier och med ett beslut som är oundvikligt."
 
 
 
Visst är det som Greta råkar ut för väldigt sorgligt, men mer än det fick jag inte riktigt grepp om i Lars Rambes novell Den vackra kullan kommer inte igen. Jag måste till och med erkänna att jag inte riktigt förstod mig på slutet. Allt gick så fasligt fort fram och novellen tog slut på endast ett ögonblick. Ja, den var nog en aning för kort och hade säkert vunnit på att vara lite längre så att man hunnit få en chans att komma närmare karaktärerna. Det hann man inte nu.
 
Det här e-novellsexemplaret har jag läst i Mofibos app.
 


Dagens citat:

"Mänsklighetens räddning är genom kärlek och med kärlek."
(Viktor Frankl)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie