Dessa busungar ...

I maj fyller ninjan ett år och i juni är det fåntrattens tur att fylla ett år, så jag antar att jag snart inte kommer kunna säga busungar om dem ...
 
Sedan de blev en del av vår familj i september förra året, har det som sagt varit full fart. Förutom att några av våra kära ägodelar har fått sätta livet till, verkar ninjan nu hålla på att få tänder. I praktiken innebär det att han under natten gärna tuggar på våra fingrar och någon natt vaknade jag av att han gnagde på mitt smalben ... Trevlig liten kisse det där. Han satt också och hade boxningsmatch med de tulpaner som stod på vårt vardagsrumsbord tidigare.
 
När ninjan bestämde sig för att klättra i granen i julas.
 
Fåntratten har - till min glädje - blivit lite mindre skygg, fast nu har han dessvärre börjat ta efter ninjan och göra som den busen gör! Ninjan har minst sagt dåligt inflytande på fåntratten, för nu hoppar även fåntratten in i den lilla argas bur och när vi inte är i köket hoppar han gärna upp på diskbänken och sörplar i sig av (om det finns) smutsvattnet i diskhon eller slickar på den avsköljda smutsdisken - trots att de har friskt vatten i sin vattenskål. Vad är det med katter och smutsvatten/blomvatten? Kan ninjan så kan han - åtminstone tycks han tänka så.
 
Även om jag gnäller och ständigt sprutar vatten på dem (mest ninjan), älskar jag dem. För trots allt bus och djävulskap som de hittar på, är de två små sötnosar. :-) Fast mindre bus hade inte skadat ...


Dagens citat:

"Måttet på kärlek är när du älskar utan att mäta."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie