Havrerutor

Om man vill baka raw/sockerfritt men inte har någon kakao som ligger hemma och skräpar, kan det vara lite svårt att hitta recept på något litet att ha att knapra på när suget kommer över en. När det hände mig, hade jag turen att snubbla över det här receptet på havrerutor hos Baka sockerfritt. De är superenkla att göra och tar inte alls lång tid. :-) Perfekta att göra en vardagskväll!
 
 
I receptet står inget om man ska mixa dadlarna eller ej. För att slippa ha stora dadelbitar i kakan, valde jag att mixa dem. Jag hackade också 70 % mörk choklad och hade i "smeten" och när min avlånga fyrkant till kaka hade stått i kylen i cirka en timme, smälte jag ytterligare lite 70 % mörk choklad och försökte ringla över. När chokladen hade stelnat, skar jag kakan i mindre bitar.
 
Resultatet? Väldigt goda! :-) De tänker jag definitivt göra igen.


Dagens citat:

"Om du vill att andra ska vara lyckliga, tillämpa medmänsklighet. Om du vill vara lycklig, tillämpa medmänsklighet."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie