Och plötsligt var de 195 stycken ...

Bokrea.
 
För en boktokig som har alldeles för många olästa böcker i hyllorna där hemma och för lite lästid, är bokrean en olycksbådande period. I och för sig har jag återigen funnit tjusningen med bibliotek och vad dessa kan erbjuda, men ändå finns fortfarande det lilla ha-begäret som gnager inuti mig. Visst hade den där boken varit fin i hyllan där hemma?
 
 
 
Älsklingen har förvisso infört ett bok-köpstopp för mig här hemma, men snäll som han är ruckar han ibland på det där köpstoppet och det är tillåtet för andra att ge mig böcker (dock är det för närvarande endast han som ger mig böcker). När vi under den första bokrea-helgen gick bort till Kvantum för att handla lite, sade han att det var okej att jag köpte en bok från bokrean. Hahaha ... Att släppa lös mig på en bokrea och tro att jag har disciplin nog att gå därifrån med endast en bok är tyvärr önsketänkande ...
 
Jag hittade mycket riktigt tre böcker som jag gärna ville läsa och hade det inte varit för min sällsynta självbehärskning (host ...) som gjorde att jag därefter avstod från att titta vidare bland böckerna, hade jag mycket väl kunnat hitta många fler böcker att adoptera. Efter en lång stunds övervägande, tog jag det tuffa beslutet och valde ut en av de tre som skulle få äran att få följa med mig hem. Älsklingen såg min vånda och scannade därför in även de andra två. Han är så snäll. <3
 
Dessa är de tre nykomlingarna:
 
"Och bergen svarade" av Khaled Hosseini
"22/11 1963" av Stephen King
"Märkta för livet" av Emelie Schepp
 
Det innebär alltså att jag under det här året ska läsa så många som möjligt av de 195 olästa böckerna här hemma. I skrivande stund har jag klarat av tre stycken och håller på med en fjärde. Det går undan det här.
 
Så många böcker, men så lite lästid ... Det är verkligen tuffa tider.


Dagens citat:

"Du har ingen själ. Du är en själ. Du har en kropp."
(C.S. Lewis)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie