Tillbaka till skolbänken

Jaha, då ska jag börja plugga igen då ... Fast som tur är, är det bara en kort kvällskurs (totalt sex tillfällen). En bokföringskurs närmare bestämt.
 
Min chef vill att jag ska ta över bokföringen efter den revisor som vi har nu i och med att hon ska sluta. För att jag ska kunna ta över bokföringen, behöver jag därför lära mig bokföring. Jippi, jag som... älskar ekonomi och allt vad det innebär. Dock har jag lite tur som läste lite företagsekonomi på paralegalutbildningen. Det negativa är att läraren vi hade där inte var kompetent för fem öre. Han föredrog att prata om att han varit rektor och sedan VD för ett företag som tillverkade skivor. När vi inte förstod saker och ting och frågade honom, blev han sur på oss.
 
 
Läraren som jag har på den här kursen verkar definitivt mer kompetent (och väldigt trevlig!). Det här kan kanske bli bra. Jag verkar ha ett litet försprång jämfört med de andra sju. Till skillnad från dem, har jag arbetat i Vismas bokföringsprogram - jag har ju sedan förra hösten skött bokföringen för chefens lilla fastighetsbolag. Givetvis sköter jag den bokföringen under den nuvarande revisorns insyn, men ändå. Jag har kommit en bit på vägen.
 
Jag ska kanske satsa på en karriär som revisor? Haha! Visst är jag rolig ibland? ;-D


Dagens citat:

"Om livet inte möter dina förväntningar, släpp förväntningarna så att du kan möta livet och acceptera och uppskatta det så som det är."
(Steve Taylor)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie